Saturday 10 November 2012

Tutorial vogeltjes inkleuren met Derwents....



Hallo allemaal,
Ik had jullie nog een tutorial beloofd met als onderwerp vogeltjes inkleuren met Derwents.

Een poosje geleden heb ik echt de schattigste vogel-stempel gekocht die je je maar kunt voorstellen ( vind ik althans hi hi)...
Zoals gewoonlijk was ik weer eens meteen verliefd op de stempel.
Hij is van Stampendous.

Goed daar gaan we....
Voor vandaag heb ik een putter voor jullie ingekleurd.
Er zijn echter nog veel meer soorten vogeltjes met deze stempel in te kleuren....die laat ik jullie morgen zien.

Stap 1:
Neem een foto van een putter naast je werk voor de juiste kleuren en tekening van het vogeltje.
Gegin met de highlights....oftewel de witte vlakken en de opvallendste kenmerken van het vogeltje.


Stap 2:
Waaier de kleuren uit met het blender potlood. Dat doe je door cirkelvormige bewegingen te maken met het blenderpotlood vanaf het ingekleurde vlak naar het (ongekleurde) vlak ernaast.

Stap 3:
Voeg verdere kleur (bruin) toe aan de vlakken en kleur de buitenkanten met wat wit bij.
Neem weer het blenderpotlood en meng de kleuren met cirkelvormige bewegingen.
Stap 4:
Kleur de takken, voeg sneeuw (wit/zacht blauw)  toe aan de takken en blender.
En als laatste kleur je de besjes in.

En voila je puttertje is klaar.
Ik hoop dat jullie de tutorial leuk vinden en er iets aan hebben.

Morgen laat ik jullie nog 5 andere vogelsoorten zien die je kunt inkleuren met deze stempel.
Ik heb alleen nog geen kaartjes gemaakt met de vogeltjes....

Fijne zaterdag allemaal!

Knuffelszzz,
Yvonne

9 comments:

  1. vind hem echt geweldig mooi geworden en zoals ik al schreef op het ge-we blog, ben ook een beetje verliefd geworden....

    groetjes, Wanda

    ReplyDelete
  2. Hoi Wanda, dank je wel....en ja he...wat is ie leuk he....morgen heb ik nog 5 andere vogeltjes voor op de blog gepland.... Groetjeszzz

    ReplyDelete
  3. Wow, wat is dit mooi gedaan zeg. Prachtig. Ben helemaal nieuwsgierig naar je andere 5 vogeltjes.
    groeten, Aartje

    ReplyDelete
  4. Mooi Yvonne, ze zijn zo sprekend.
    gr. Liesbeth

    ReplyDelete
  5. Wat een prachtige stempels! Bedankt voor de tutorial, erg leerzaam! ( ik heb nog nooit iets met het blenderpotlood gedaan, zal het eens gaan proberen...)
    liefs Rachel

    ReplyDelete
  6. Hoi Rachel, ik vind het blender potlood een prima alternatief voor geurloze terpentne. Ik krijg altijd helemaal kippevel van het geluid van doezelaars....vandaar dat ik dit ben gaan gebruiken.

    ReplyDelete
  7. Geweldig ingekleurd en bedankt voor de les :)
    Het vogeltje lijkt bijna van het papier te kunnen wegvliegen, zo echt!
    grtz.Colien

    ReplyDelete
  8. Bedankt voor de tutorial, vind het prachtig zoals je het puttertje hebt ingekleurd. Moet ik ook nog aan de Derwents ;)
    Groetjes,
    Riet

    ReplyDelete
  9. Wat mooi is kleuren op kraft. Toch eens proberen. Dank voor je uitleg.

    ReplyDelete

Wat leuk dat je een reactie wilt achterlaten!
Thanks for leaving a comment!
Yvonne